جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۸:۱۳ ق.ظ

بایگانی

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

نشست صمیمانه روسای ناشنوایان سراسر کشور با رئیس سازمان بهزیستی کشور

 فرهنگی

نشست صمیمانه روسای ناشنوایان سراسر کشور با رئیس سازمان بهزیستی کشور

نشست صمیمانه روسای ناشنوایان سراسر کشور با رئیس سازمان بهزیستی کشور پیرامون مشکلات انجمن ها کانون ها و ناشنوایان و همچنین مطالبات ناشنوایان از حق اشتعال مسکن و غیره. در این جلسه ریاست بهزیستی قول دادند که مشکلات این عزیزان را رفع نمایند.


بهزیستی

1

نشست صمیمی مسئولان انجمن های خانواده ناشنوایان سراسر کشور و کانون ناشنوایان ایران با معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور جناب آقای دکتر محسنی بندپی در تاریخ
 چهارم مهرماه 1396 برگزار گردید. این دیدار بمناسبت هفته جهانی ناشنوایان و در واقع اولین دیدار ناشنوایان بعد از انقلاب با رئیس بهزیستی کشور بود.
این نشست با حضور معاون توانبخشی بهزیستی کشور آقای دکتر نحوی نژاد و کارشناسان حوزه ناشنوایان در بهزیستی و در دفتر دکتر محسنی بندپی برگزار گردید.
آقای رحیمی که به عنوان نماینده انجمن خانواده ناشنوایان اصفهان در این نشست حضور داشتند و اولین سخنران ناشنوایان بودند ، در ابتدای صحبتهایشان  خلاصه ای از فعالیتها و برنامه های صورت گرفته توسط 25 شعبه از انجمن های سراسر کشور پرداختند همچنین آقای رحیمی بیان نمودند که ناشنوایان مظلوم ترین افراد جامعه هستند که نه از زبان گویایی برخوردارند و نه از نعمت شنوایی و اکثرا نتوانسته اند که به حقوق خود برسند و از رئیس سازمان بهزیستی کشور خواستند که زبان گویای ناشنوایان باشند.
سپس آقای عابدین زاده رئیس انجمن خانواده ناشنوایان ایران به بیان کلی نیازها و خواسته های جامعه ناشنوایان پرداختند که از مهمترین خواسته های ذکر شده میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
- به رسمیت شناختن زبان اشاره به عنوان زبان اول ناشنوایان و گنجاندن آن به لایحه حمایت از حقوق معلولان و تصویب آن توسط نمایندگان محترم مجلس
-همکاری و همیاری مسئولان بهزیستی سراسر کشور با تشکلهای ناشنوایان
-فراهم نمودن زمینه های اشتغال پایدار ، حل مشکلات و موانع ازدواج و مسکن ناشنوایان
- زیرنویس شدن برنامه ها و سریال های صداوسیما
پس از آن آقای خلیلی رئیس کانون ناشنوایان ایران هم در صحبتهایی کوتاه،  ذکر خواسته های عنوان شده توسط  آقای عابدین زاده را تایید نمودند و خواستار رسیدگی شدند.
سپس آقای دکتر محسنی بندپی ضمن تشکر از عزیزان ناشنوا که از سراسر کشور در نشست حضور بهم رساند ، قول دادند که در لایحه حمایت از حقوق معلولان زبان اشاره به رسمیت شناخته شود و در سایر هم موارد هم پیگیر  خواسته های ناشنوایان خواهند بود.
 امید که خواسته های اولیه ناشنوایان مورد رسیدگی قرار گیرد و در حد حرف باقی نماند.
روابط عمومی انجمن ناشنوایان اروند خرمشهر

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی