سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳، ۰۲:۴۴ ب.ظ

بایگانی

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

۴۸۰۰ ناشنوا از خدمات توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی برخوردار شدند

 اخبار

۴۸۰۰ ناشنوا از خدمات توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی برخوردار شدند

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۴ هزار و ۸۰۴ ناشنوا و کم شنوای استان از خدمات توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی برخوردار شدند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ایرج عبدالله پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی برای ارائه وسائل کمک شنیداری مورد نیاز افراد ناشنوا و کم‌شنوا و تسهیل روند تحصیل این قشر تا سطوح عالیه و اشتغال آنان اقدامات موثری انجام داده است.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی ناشنوایان با عنوان «با استفاده از زبان اشاره، من هم با دیگران برابرم» با بیان اینکه کم‌شنوایی و ناشنوایی معلولیت پنهان است، گفت: این نوع از معلولیت در ظاهر نقصی ندارد و جزء معلولیت‌های مادرزادی شایع است، چنانچه از هزار موالید زنده 2 تا 4 نوزاد دچار افت شنوایی شدید و عمیق هستند؛ از این‌رو سازمان بهزیستی غربالگری شنوایی را به سن نوزادی تقلیل داد تا با مداخله به موقع با آنها به مثابه کم‌توانان ذهنی در جامعه برخورد نشود.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی افزود: 50 درصدی ابتلا به اختلالات شنوایی ژنتیکی است که بهزیستی با شناخت و مداخله بهنگام از عمق این معلولیت می‌کاهد و درصدد فراهم کردن بستر توانمندسازی این عزیزان است تا در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اشتغال و غیره فعال باشند این در حالی است که بهزیستی در تدوین قانون برنامه ششم توسعه اجباری کردن مشاوره ژنتیک را پیشنهاد داده است.

عبدالله پور گفت: از سال 1386 کاشت حلزون برای کودکان ناشنوای زیر سه سال در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است گفت: خوشبختانه در این خصوص پشت نوبت نداریم  و در شش ماهه نخست امسال 26 کودک برای کاشت حلزون به مراکز درمانی مربوطه معرفی شدند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان توزیع 500 سمعک و معرفی ناشنوایان موفق و کارآفرین برای دریافت تسهیلات کم بهره بانکی  را از دیگر فعالیتهای این معاونت در نیمه نخست امسال برشمرد و گفت:  در حال حاضر 5 مرکز در سطح استان به ناشنوایان و کم شنوایان خدمات ارائه می‌کنند.

عبدالله پور ظرفیت این مراکز را 240 نفر دانست و گفت: بهزیستی برای 150 نفر سالانه یارانه‌ای به میزان 5 میلیارد و 550 میلیون ریال پرداخت می‌کند.

مبنع : خبرگزاری تسنیم

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی