جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷ ق.ظ

بایگانی

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

ورود جدی آموزش‌ و پرورش استان خوزستان به مشکل تحصیل ناشنوایان

 اخبار

ورود جدی آموزش‌ و پرورش استان خوزستان به مشکل تحصیل ناشنوایان

امام‌جمعه موقت خرمشهر گفت: آموزش‌وپرورش خوزستان برای این قشر باید مدرسه ایجاد کند، در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که منطقه آزاد اروند متولی امر است، خود سازمان برای ایجاد مدرسه می‌تواند ورود کند.


حجت‌الاسلام جواد عادل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرمشهر، با تقدیر از طرح حقوق و مطالبات ناشنوایان استان خوزستان توسط خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: ناشنوایان مانند سایر اقشار جامعه حقوق شهروندی دارند، یکی از حقوق مهم آنان حق تحصیل رایگان و استفاده از امکانات دولتی است.

وی افزود: تحصیل رایگان در سایر مقاطع تحصیلی و حتی در دانشگاه‌ها از نیازهای اولیه ناشنوایان است، چرا باید استانی که چنین جمعیت قابل‌توجهی ناشنوا دارد، فاقد یک مدرسه تخصصی ناشنوایان باشد؟

امام‌جمعه موقت خرمشهر، عنوان کرد: سیاست‌گذاران آموزش‌وپرورش باید در این زمینه اهتمام کنند، آموزش‌وپرورش خوزستان برای این قشر باید مدرسه ایجاد کند، در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که منطقه آزاد اروند متولی امر است، خود سازمان برای ایجاد مدرسه می‌تواند ورود کند.

وی، گفت: از خیرینی که در سایر امور کمک می‌کنند این خواهش را داریم که در زمینهٔ آموزش ناشنوایان منطقه و استان ورود کنند، این جای تأسف دارد که ناشنوایان از نیازهای اولیه شهروندی بهره‌مند نباشند.

عادل‌پور بیان کرد: آموختن مهارت و حرفه‌ها نیاز مهم جوانان ناشنوا برای تشکیل خانواده است، به‌نظر می‌آید که این قشر مهم مغفول ماندند و حتماً باید موردتوجه قرار بگیرند، ایجاد مراکز تخصصی ناشنوایان با توانمندی لازم برای حمایت آنان لازم است.

وی، تصریح کرد: بی‌تردید بهره‌گیری از توانمندی خود ناشنوایان به‌ویژه افراد تحصیل‌کرده این قشر برای تشکیل مدرسه و آموزش ناشنوایان در تحصیل و یادگیری آنان مؤثر واقع می‌شود.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی