سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۴۸ ق.ظ

بایگانی

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

امام‌جمعه خرمشهر: ‌‌مشکلات ناشنوایان خرمشهری در اسرع وقت رسیدگی می‌شود

 اخبار

امام‌جمعه خرمشهر: ‌‌مشکلات ناشنوایان خرمشهری در اسرع وقت رسیدگی می‌شود

امروز جمعی از ناشنوایان خرمشهری متشکل از هیئت‌مدیره انجمن خانواده ناشنوایان خرمشهر با امام‌جمعه این شهر در بیت ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرمشهر، بنا به درخواست ناشنوایان خرمشهری از خبرنگار خبرگزاری تسنیم برای ترتیب دیدار با امام‌جمعه خرمشهر امروز جمعی از هیئت‌مدیره انجمن ناشنوایان افق اروند با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید نبی موسوی فرد دیدار و گفت‌وگو کردند.

بهاره راز رئیس هیئت‌مدیره انجمن ناشنوایان افق اروند خرمشهر از حمایت‌های امام‌جمعه خرمشهر به‌عنوان پدر معنوی شهر تقدیر کرده و به ارائه گزارش بخشی از فعالیت‌های انجمن و خدمات آن به ناشنوایان پرداخت.

راز در این دیدار اظهار داشت: منطقه آزاد اروند همکاری‌های خوبی با انجمن داشته است البته نیازها برای خدمت‌رسانی به سایر ناشنوایان بسیار بوده و لزوم ورود سایر دستگاه‌ها احساس می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت به دنبال تشکیل گروه‌هایی برای شناسایی و تعیین وضعیت ناشنوایان در مناطق محروم به‌ویژه روستاها هستیم.

خلأهای معنوی ناشنوایان خرمشهری

محمدرضا عبادی خبرنگار خبرگزاری تسنیم نیز در این دیدار عمده نیاز ناشنوایان را درزمینهٔ نیازهای معنوی دانست و افزود: متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها با بی‌توجهی و مانع‌تراشی برای فرزندان ناشنوای خود از فعالیت آنان در جامعه جلوگیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: یکی از خلأهای مهم معنوی در قشر ناشنوا نبود روحانیون مسلط به زبان اشاره و برنامه‌های مذهبی برای این قشر است، برخی حوزه‌های علمیه اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی زبان اشاره برای طلاب خود کردند تا گروه‌های تبلیغی ویژه ناشنوایان تشکیل بدهند، ناشنوایان خرمشهری نیز از حوزه علمیه خرمشهر انتظار ورود به این عرصه رادارند.

خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه ناشنوایان خرمشهری مانند دیگر ناشنوایان خوزستانی از نبود مدارس ناشنوایان در مقطع متوسطه دوم رنج می‌برند، افزود: بی‌تردید فراهم آوردن زمینه حضور ناشنوایان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ارزشی همچنین استمرار ارتباط آنان با ستاد اقامه نماز جمعه در جهت‌دهی معنوی این قشر تأثیرگذار است.

 تشکیل جلسه برای رسیدگی به مشکلات ناشنوایان خرمشهری

امام‌جمعه خرمشهر با تقدیر از گزارش و راهکارهای پیشنهادی عنوان کرد: همه بندگان خدا به‌نوعی گرفتار بلایا و امتحانات دنیوی هستند، شاید بزرگ‌ترین مشکل ناشنوایان نداشتن امکان شنوایی باشد اما بسیاری از بندگانی که از سلامت جسمی برخوردارند درگیر مشکلاتی بیشتر و بزرگ‌تر هستند.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که همه ما باید به آن توجه کنیم قناعت نسبت به آنچه خداوند به ما اعطا کرده است، باید پیش از تلاش برای حل مشکلات به داشته‌های خود قانع باشیم و بعد برای تأمین نیاز و رفع مشکلات تلاش کنیم.

سید نبی موسوی فرد اظهار داشت: مشکلات قشر ناشنوا بسیار است که شاید بر همگان قابل‌لمس نباشد، باید نخست مسئولان را برای لمس حقایق مشکلات ناشنوایان ترغیب کنیم تا شاهد تحول در عرصه خدمت‌رسانی به این قشر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی برنامه‌ریزی برای دعوت از مسئولان عالی شهر جهت حضور در محل انجمن خانواده ناشنوایان خواهیم داشت، به‌عنوان امام‌جمعه خرمشهر مسئولانی که مرتبط با نیازهای ناشنوایان هستند و یا توانی برای کمک دارند را به جمع ناشنوایان دعوت و در محل تشکیل جلسه می‌دهیم.

امام‌جمعه خرمشهر همچنین از تلاش جدی برای رفع مشکلات فرهنگی و آموزشی این قشر خبر داد و عنوان کرد: برای فرهنگ‌سازی توجه مردم به‌ویژه خانواده ناشنوایان به این قشر تلاش و بخشی از مشکلات به‌ویژه تحصیل این قشر را در خطبه‌های نماز جمعه خرمشهر مطرح می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از ظرفیت مؤسسات خیریه و خیران موجود در شهرستان نیز برای حمایت از ناشنوایان و افزایش امکانات برای خدمت‌رسانی به این قشر استفاده خواهیم کرد.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی